The 10 Paradigms of eCommunication

  1. Paradigm I: from audience to user
  2. Paradigm II: from media to content
  3. Paradigm III: from monomedia to multimedia
  4. Paradigm IV: from periodicity to real time
  5. Paradigm V: from scarcity to abundance
  6. Paradigm VI: from editor-mediated to non-mediated
  7. Paradigm VII: from distribution to access
  8. Paradigm VIII: from one way to interactivity
  9. Paradigm IX: from linear to hypertext
  10. Paradigm X: from data to knowledge

[J.L. Orihuela (2003) “Blogging and the eCommunication Paradigms: 10 principles of the new media scenario” BlogTalks: European Conference on Weblogs Ed. Thomas N. Burg, Norderstedt: Books on Demand GmbH, pp. 257-262]

Anuncios

Responder

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: